Buat Tutorial Bukannyer Senang


Assalamualaikum..
dah lama aku tak buat entry waktu pagi

Berbalik daripada tajuk kat atas tu..
Kalau korang tak baca tajuk lagi sila scroll ke atas
sudah? boleh terus baca..

Even aku tak pernah pun buat tutorial tapi bagi aku buat tutorial sukar sangat
Kenapa aku tibe2 cakap camni?
Ade sorang annon yang comel ni mintak aku buatkan tutorial..
Tapi aku rase macam aku masih tak berapa layak lagi nak buat tutorial ok
Aku tak tahula sama ada annon tu baca ke tak blog aku lagi..
Maybe die terus tak baca blog aku bile aku banyak kali cakap tak
Aku pon tak tahu sama ada die follower aku
atau stalker aku *ceh, ada ke orang nak stalker aku*

But if that annon terbaca entry ni? sila baca sampai habis tau :)
Kenapa akak ni tak nak buat tutorial:

  1. First, sebab tak berapa kelayakan lagi.. ehek ehek.. macam nak kena masuk universiti plak.. Tak layak sebab.. Cube tengok follower akak tu.. 50 lebih jer... sikit sangat kut.. Tak tahula kenapa.. Maybe sebab entry aku tak best ataupun diorang rase takde motif pun nak follow blog aku ni..Aku rase yang follow aku tu sekadar kawan2 aku ngan orang yang rajin nak follow aku balik.. Apa apa pun terima kasih.. :)
  2. Kita akan senang dicop copycat.. Aku ni memang jenis yang suka lompat blog orang dari sana ke sana.. maksudnyer aku memang suka blogwalking.. So bile aku nampak tutorial yang diorang bagi selalu jer diorang akan tulis sidenote: Tutorial ni tak boleh copy, I hate copycat and bla bla bla.. banyak lagi.. Kalau nak tau korang pegi check sendiri ok.. Aku pegi blog orang bukannyer semata mata nak baca side note.. Kita tak boleh nak memandai nak copy tutorial orang..So tutorial tu mesti hak cipta sendiri.. So then aku tak mampu nak cipta code sendiri.. Tak mampu... Tak pandai.. And daripada aku mengcopy tutorial orang dan akan dicop copycat baik tak payah buat.. 
  3. Banyak masa kena guna.. Sebab nanti kena jawab itu kena jawab ini.. Ye la kalau tutorial yang kita bagi kat orang tu tak menjadi orang tu mesti tanya kenapa tak jadi sampai la dia berjaya buat baru dia stop.. Aku tau la.. Aku baca kut sume comment2 bawah tutorial.. bukannyer aku nak jadi kepoci ok... aku cuma nak dapatkan lebih maklumat jer.
  4. Tak sanggup nak menghadap code berjam jam.. Yang ni walaupun aku cuma ikut tutorial pun aku dah tak suka.. aku memang lemah semangat tul bile dia bagi arahan camni:    
Dashboard > Design > Edit Html > Tick Expand Widget Template      
Oh, Tak sukenyer.. bile dengar edit Html.. T.T .. Sebab aku memang malas skit nak cari2 code bagai.. So that's why blog aku simple jer sebab aku tak banyak main code2 ni.. Kalau ade pun aku buat sikit2 and slow2 no need to rush esok masih ada.. Sebab berpengang sangat dengan kata2 ni homework aku tak siap siap XD 

View Image

To adik annon tersebut:       
  1. Sorry sebab akak tak dapat nak ikut kehendak adik annon yer 
  2. Sorry sebab mase mula2 adik tegur akak, akak ter-pronounce annon tu sebagai anu.. teetttt... *tak senonoh tul aku ni*  
  3. Anyway thanks sebab buat blogger tak seberapa ni rasa diperlukan.. or maybe kalau ade soalan just tanyer jer.. saya akan try jawab sebaik boleh..
  4. Guna je la link yang sah.. Saya takkan marah..
To Farah plak, kalau ko bace la:
  1. Sorry sebab aku tuduh kau yang jadi annon tu.. Aku ingat ko nak balas dendam sebab hari tu aku tanyer soalan pelik kat tumblr kau  kan.. Rupa2 kau tanye soalan kat hotspring aku jer.. XD
Alahai~ patutnyer aku namakan entry ni entry mintak maaf
.

View Image
p/s: Terasa mcam nak nyanyi lagu super junior yang sorry sorry..


No comments: